آموزش نصب ویندوز ۱۰ به صورت گام به گام و آموزش تصویری

آموزش نصب ویندوز 10

در این مطلب ما به شما آموزش نصب ویندوز ۱۰ بر روی رایانه شخصی توسط سی دی را آموزش می دهیم با ما همراه باشید:

شرکت ماکروسافت بعد مدت ها نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را برای کاربران منتشر کرد. این ویندوز از نظر قابلیتی بسیار از ویندوز های نسل پیشین قوی تر است .برای نصب ویندوز ۱۰ یکسری پیش نیاز هایی وجود دارند که قبل از نصب باید آنها را تهیه کنید. توجه داشته باشید ویندوز ۱۰ نسبت به سایر ویندوز ها به سخت افزار قوی تری نیاز دارد .

پیش نیاز های لازم برای نصب ویندوز ۱۰

  • پردازنده حداقل ۱گیگاهرتز (ghz)
  • رم ۱ گیگابایت در سری ۳۲ بیت و رم ۲ گیگابایت در سری ۶۴ بیت
  • ۱۶ گیگابایت فضای خالی در سری ۳۲ بیت و ۲۰ گیگابات در سری ۶۴ بیت
  • کارت گرافیک با حافظه ۱ گیگابایت و پشتیبانی از دایرکت ایکس ۹ (directx 9)
  • فایل نصب ویندوز + فلش یو اس بی یا سی دی حاوی فایل نصب ویندوز برای نصب آن

موارد ذکر شده در بالا حداقل سیستم و پیش نیاز ها می باشد.

در صورتی که از طریق usb میخواهید ویندوز را نصب کنید به حداقل ۸ گیگ فضای خالی نیاز دارید همچنین قبل از ریختن فایل ویندوز روی یو اس بی باید یو اس بی را فرمت کنید.

آموزش نصب ویندوز ۱۰

نصب ویندوز ۱۰ با سایر ویندوز ها تقریبا مشابه است. با یاد گرفتن آموزش نصب ویندوز ۱۰ تقریبا نصب تمامی ویندوز ها را یاد خواهید گرفت با ما همراه باشید.

مرحله اول : تنظیمات بایوس (bios)

در این مرحله به بوت سیستم می پردازیم. ابتدا فلش یا سی دی که ویندوز را از طریق آن میخواهید نصب کنید به کیس متصل کنید (در این آموزش ما از cd استفاده میکنیم). بعد از متصل کردن دستگاه به کیس باید وارد تنظیمات بایوس کامپیوتر خود شوید. برای وارد شدن به قسمت بایوس کامپیوتر بعد از روشن کردن کامپیوتر و نمایان شدن برند مادربورد, بر روی دکمه( delete (del چندین بار کلیک کنید (در بعضی از مادربورد ها , دکمه ورود به تنظیمات بایوس متفاوت است در برخی از مادربرد ها F2  و در برخی F12 استفاده می شود اما در حالت معمول از دکمه دیلیت استفاده می شود.)

بعد از کلیک بر روی دکمه دیلیت با صفحه پایین مواجه می شوید:

صفحه اصلی بایوس- آموزش نصب ویندوز 10

بعد از باز شدن صفحه بالا بر روی گزینه boot در کادر بالا کلیک کنید تا وارد صفحه بوت شوید. حال بر روی boot device priority کلیک کنید.

صفحه بوت بایوس- آموزش نصب ویندوز 10

با کلیک بر روی گزینه boot device priority پنجره پایین برای شما باز خواهد شد . در این قسمت باید دستگاهی که ویندوز را از طریق آن میخواهید نصب کنید به کامپیوتر تعریف کنید.

بر روی ۱st boot device کلیک کنید سپس بر روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید.(در صورتی که از یو اس بی برای نصب ویندوز استفاده می کنید بر روی flash disk کلیک کنید و در صورتی که از cd  استفاده می کنید بر روی cdrom کلیک کنید.) سپس بر روی دکمه F10 کلیک کنید و بر روی yes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره و خارج شوید.

انتخاب دستگاه بوت- آموزش نصب ویندوز 10

مرحله دوم : نصب ویندوز

قسمت اول:

در صورتی که در انتهای مرحله قبل دستگاه ری استارت نشد , به صورت دستی کامپیوتر را ری استارت کنید.وارد تنظیمات بایوس نشوید و اجازه دهید کامپیوتر بالا بیاید بعد از بالا آمدن کامپیوتر , اگر تنظیمات بایوس را درست تنظیم کرده باشید و کامپیوتر ویندوز را به درستی تشخیص داده باشد با تصویر زیر مواجه می شوید. با مواجه شدن با تصویر زیر بر روی یک دکمه بر روی کیبورد کلیک کنید (enter).

لود شدن ویندوز- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت دوم:

بعد از کلیک کردن بر روی دکمه کیبورد خود اندکی صبر کنید تا صفحه ستاپ (راه اندازی ویندوز ) نمایان شود.

شما در این مرحله باید زبان و منطقه زمانی و زبان کیبورد خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب زبان بر روی گزینه Next کلیک کنید.

ستاپ ویندوز- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت سوم:

حال بر روی گزینه Install now کلیک کنید تا فرآیند نصب شروع شود.

نصب ویندوز- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت چهارم:

در این مرحله ۲ حالت وجود دارد ,  گزینه upgrade برای آن دسته از افرادی که ویندوز ۱۰ با ورژن قدیمی دارند و قصد آپدیت کردن آن را دارند.(در این حالت هیچ یک از فایل ها و برنامه های نصبی و تنظیمات از بین نخواهد رفت و همگی بر روی ویندوز جدید انتقال می یابند)., گزینه custom برای کسانی است که ویندوز ندارند یا دارای یک ورژن دیگری از ویندوز می باشند و قصد دارند ویندوز را از اول به طور کامل نصب کنند. (گزینه دوم تمامی فایل های موجود در درایو C (اصلی) را پاک کرده و تمامی فایل های نصبی پاک خواهند شد.) ما در این آموزش قصد داریم ویندوز جدید نصب کنیم پس بر روی گزینه custom  کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعد شویم.

نوع نصب- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت پنجم:

بعد از کلیک کردن بر روی گزینه  custom با صفحه ی پایین مواجه می شوید. در این مرحله شما باید پارتیشن بندی کنید. در این صفحه تمام هارد های نصب شده روی کامپیوتر برای شما نمایان می شوند. بعد از اتمام پارتیشن بندی , بر روی هاردی که میخواهید ویندوز بر روی آن نصب شود کلیک کنید. سپس بر روی گزینه next کلیک کنید. توجه کنید که هارد (درایوی که پاک کنید تمام اطلاعات درون آن به طور کامل از بین خواهد رفت پس در انتخاب گزینه ها دقت کنید)

توجه: درایوی(هارد) که به عنوان درایو اصلی قرار می دهید سعی.کنید اطلاعات مهم را روی آن انتقال ندهید یا در صورت انتقال از آن بکاپ داشته باشید., زیرا با تغییر ویندوز مجبور به فرمت آن خواهید شد.

پارتیشن بندی- آموزش نصب ویندوز ۱۰

قسمت ششم:

بعد از زدن کلید next باید اندکی صبر کنید تا ویندوز به صورت کامل نصب شود

نصب ویندوز- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت هفتم:

بعد از پایان انجام عملیات های بالا با صفحه ی پایین مواجه می شوید که باید تنظیمات ویندوز خود را تعیین کنید.

در صورتی که آشانایی با فضای تنظیمات ویندوز ندارید ما به شما پیشنهاد میکنیم بر روی گزینه use express settings استفاده کنید , که با انتخاب این گزینه حالت دیفالت ویندوز برای شما راه اندازی می شود. اما اگر قصد ایجاد تغییر در تنظیمات ویندوز دارید بر روی گزینه customize کلیک کنید.ما در این آموزش از تنظیمات کارخانه استفاده می کنیم.

مرحله اول نصب- آموزش نصب ویندوز 10

قسمت دهم:

بعد از فشردن use express settings وارد صفحه زیر می شویم. در این قسمت باید اکانت ماکروسافت خود را وارد کنید در صورتی که اکانت ندارید یک اکانت بسازید. (با داشتن اکانت ماکروسافت می توانید از قابلیت های آن مانند استفاده از برخی بازی ها و استور ماکروسافت استفاده کنید).

برای ساخت اکانت بر روی create a new account کلیک کنید.

ساخت اکانت-آموزش نصب ویندوز 10

قسمت یازدهم:

در صورتی که قبل از این ویندوز , ویندوز ۱۰ دیگری داشته اید برای شما ۲ گزینه نمایان خواهد شد. شما در این مرحله می توانید اطلاعات برنامه های ماکروسافت استور و تنظیمات ویندوز دیگری را به این ویندوز انتقال دهید. در صورتی که ویندوز دیگری ندارید یا علاقه ای به کپی کردن اطلاعات ندارید بر روی گزینه set this up as new pc instead را انتخاب کنید سپس بر روی گزینه next کلیک کنید.

ماکروسافت کلود-آموزش نصب ویندوز 10

بر روی next کلیک کنید اندکی صبر کنید تا مراحل نهایی نصب ویندوز و نصب برنامه های اصلی به اتمام برسد.

نصب برنامه - آموزش نصب ویندوز 10

بعد از این مرحله شما به صفحه دسکتاپ هدایت می شوید و مراحل نصب به اتمام می رسد.

شما آموزش نصب ویندوز ۱۰ را به اتمام رساندید.

sources:www.wikipedia.org,www.microsoft.com
ورود به فروشگاه ایلیا محافظ
دیدگاه‌ها 7

*
*

    sara پاسخ

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

      admin-Jaam پاسخ

      بابت دیدگاه پر انرژیتون خیلی متشکریم

    علی پاسخ

    سلام من بوت و طوری که گفته بودید زدم ذخیره هم کردم ولی نوشته (راه اندازی مجدد و انتخاب دستگاه بوت مناسب یا وارد کردن رسانه بوت در دستگاه بوت انتخابی و فشار دادن یه کلید_)

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید