مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان دوربین امنیتی

مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان فضای امنیتی

مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان دوربین امنیتی چیست؟ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید.

دوربین بیبی کم چیست ؟ (babycam)

دوربین های بیبی کم در واقع دوربین های نظارتی هستند. همانطور که از نامشان پیداست دوربین های کودک هستند. این دوربین ها صرفا جهت نظارت افراد سالمند و یا کودکان می باشد. و برای همین کاربری ساخته و نامیده شده اند.

مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم
دوربین بیبی کم

این دوربین ها در اصل ، مناسب افرادی است که فردی سالمند و یا کودکی خردسال در خانه ی خود دارند و میخواهند به صورت مداوم آنها را تحت نظر داشته باشند در حالی که به کار های خود رسیدگی میکنند. از طریق این دوربین های بیبی کم شما می توانید از هر فاصله ای از. طریق تلفن همراه و برخی نمایشگر ها به صورت آنلاین و لحظه ای فرد یا مکان مورد نظر را رصد کنید. این دوربین ها قابلیت ضبط تصاویر و صدا را نیز دارند

برخی ویژگی های رایج در دوربین های بیبی کم

  • قابلیت چرخش لنز از طریق تلفن همراه از فاصله ی دور (PTZ)
  • قابلیت پخش صدای شما از دوربین بیبی کم (بلندگو)
  • قابلیت دریافت صدا از دوربین بیبی کم (میکروفون)
  • ضبط صدا و تصاویر بر روی حافظه رم
  • قابلیت اتصال دوربین بیبی کم به اینترنت برای ارسال تصویر از هر فاصله ای
  • دارای شبکه وای فای برای اتصال به دوربین بیبی کم در فاصله ی نزدیک ( بدون نیاز به اینترنت / hotspot)
  • بدون نیاز به نصب در محل
  • راه اندازی آسان
  • و …..

مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان دوربین امنیتی

همانطور که در بالا ذکر شد. دوربین های بیبی کم جنبه نظارتی دارند. اما هزینه ی کم، دردسر نصب پایین و قابلیت ضبط صدا و …. باعث شده خیلی از افراد بخواهند از آنها به عنوان دوربین های امنیتی استفاده کنند. حال ما برخی از مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم در محیط به عنوان دوربین امنیتی را برای شما شرح می دهیم.

مزایای نصب دوربین بیبی کم به عنوان دوربین امنیتی

1- هزینه بسیار پایین دوربین بیبی کم نسبت به دوربین مداربسته:. دوربین های بیبی کم به دلیل قیمت پایینی که دارند بسیار به صرفه تر از دوربین های مداربسته برای شما تمام می شوند. زیرا برای نصب یک دوربین مداربسته به یک دستگاه ضبط کننده dvr نیاز دارید ، چندین متر کابل ، فیش بی ان سی ، نصاب جهت نصب دوربین و …. اما دوربین های بیبی کم هیچ وسیله یا ابزار اضافی و مکملی برای خریداری نخواهید داشت.تنها وسیله ای که شاید بر اساس مکان نصب به آن نیاز پیدا کنید ، پایه دوربین برای نصب دوربین بیبی کم بر روی دیوار است که آن نیز در برخی از مدل های دوربین بیبی کم درون جعبه ی شان موجود است.

2-نصب و راه اندازی آسان دوربین بیبی کم در مقابل دوربین مداربسته:. دوربین های بیبی کم به راحتی قابل نصب اند (در واقع احتیاج به نصب ندارند فقط کافیست در محل مورد نظر آنها را قرار دهید) اما در صورتی که میخواهید بر روی دیوار آنها را نصب کنید فقط احتیاج به پایه دوربین دارید ، که این پایه در برخی از مدل های بیبی کم ، داخل جعبه ی آن موجود است و احتیاجی به خریداری جداگانه نیست ، در صورتی که برای نصب دوربین مداربسته علاوه بر مشکلات تنظیم زاویه و کابل کشی و در برخی مواقع داکت کشی و … لازم است که دستگاه dvr خود را نیز متناسب با دوربین تنظیم کنید. که قطعا به نصاب احتیاج پیدا خواهید کرد.

.

3-تغییر زاویه دوربین بدون دخالت دست در دوربین بیبی کم:. دوربین های بیبی کم اکثرا دارای قابلیت PTZ هستند که یعنی شما می توانید از طریق تلفن همراه خود اقدام به تغییر زاویه لنز و زوم داخلی و خارجی کنید. این در حالی است که دوربین های مداربسته این قابلیت را ندارند و باید به صورت دستی اقدام به تغییر زاویه لنز (زاویه دید) دوربین مداربسته خود کنید. البته دوربین های مداربسته با قابلیت ptz و همچنین دوربین های ptz نیز در بازار موجود است. ، اما هزینه ی خرید آنها بسیار بالاتر از بیبی کم خواهد بود.

4-برای راه اندازی دوربین بیبی کم احتیاجی به وسایل جانبی نخواهد بود:. دوربین های بیبی کم را می توانید بدون خرید هیچگونه لوازم جداگانه ای اقدام به نصب و بهره برداری کنید. ، به عبارتی دیگر ، دوربین های بیبی کم پکیج کامل هستند. البته برای ضبط تصاویر باید حافظه ی رم تهیه کنید. اما در دوربین های مداربسته ، با خرید دوربین فقط بخشی از لوازم مورد نیاز برای راه اندازی و تصویر گیری از دوربین را تهیه کرده اید.

مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان فضای امنیتی
مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان فضای امنیتی

معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان دوربین امنیتی

1-ذخیره اطلاعات بر روی حافظه رم در دوربین های بیبی کم:. دوربین های بیبی کم اطلاعات خود را بر روی حافظه ی رمی که شما بر روی دستگاه قرار می دهید ضبط می کند. به همین دلیل هیچگونه امنیتی از نظر ذخیره اطلاعات ندارند. اگر شخصی دوربین بیبی کم شما را به سرقت ببرد ، تمامی اطلاعات موجود در آن از بین می رود و شما چهره ی آن شخص را نمیتوانید رهگیری کنید. البته این عیب ، بزرگ ترین ایراد دوربین بیبی کم برای استفاده امنیتی می باشد که عملا بحث امنیتی بودن این دوربین را زیر سوال می برد. البته محل استفاده ، حضور شما در محل استفاده و یا نوع استفاده از آن نیز شرط است. به طور مثال اگر خود شما در محل نصب دوربین بیبی کم حضور دارید و اجناس قیمتی در آن محل وجود ندارد ، ایراد خاصی ندارد ، زیرا خود شما بر دوربین نظارت دارید.

2-جداسازی راحت دوربین بیبی کم:. یکی دیگر از معایبی که دوربین های بیبی کم دارند ، جداسازی راحت نسبت به دوربین های مداربسته است. حتی اگر دوربین های بیبی کم را بر روی دیوار نصب کنید ، به راحتی قابل جدا شدن هستند. به همین دلیل از لحاظ امنیتی بسیار پایین است.

3-مقاومت بسیار پایین دوربین های بیبی کم:. دوربین های بیبی کم به هیچ عنوان در برابر گرد و خاک و باد و باران مقاومتی ندارند. به همین دلیل رسیدگی بالایی میخواهند و اصلا نباید در فضای بیرونی نصب شوند. دوربین های مداربسته به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به دوربین های بیبی کم دارند ، اگر برای مدتی طولانی در یک مکان ثابت باشند گرد و غبار مشکل چندانی برای آنها به وجود نمیاورد. اما دوربین های بیبی کم ممکن است آسیب ببینند.

جمع بندی

موارد بالا بخشی از مزایا و معایب نصب دوربین بیبی کم به عنوان فضای امنیتی بود. به طور کلی نصب دوربین های نظارتی (دوربین بیبی کم و امثال آن) برای محیط به عنوان دوربین امنیتی اشتباه است. زیرا طراحی آنها به گونه ای است که مناسب نظارت است، نه ایجاد امنیت. البته همانطور که در بالا ذکر شد تمامی مزایا و معایب متناسب با شرایط شما تغییر می کند . و باید با توجه به شرایط کلی محل استفاده ، دوربین خود را خریداری کنید .

نمونه تصویر دوربین بیبی کم

دانلود نرم افزار v380 برای کامپیوتر

بازگشت به صفحه ی اصلی وبسایت

خرید انواع دوربین های وای فای (نظارتی) از ایلیا محافظ

خرید دوربین بیبی کم 3 آنته v380

آموزش نصب و راه اندازی دوربین بیبی کم برایتون

آموزش نصب و راه اندازی دوربین بیبی کم v380

آموزش ساخت فایل pdf

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید