کامپیوتر یا لپ تاپ؟ کدام را بخریم؟ کدام بهتر است؟

laptop vs pc

امروزه برای اکثر افرادی که قصد تهیه رایانه برای خود دارند سوال هایی پیش می آید : کامپیوتر یا لپ تاپ؟ کدام را بخریم ؟ کدام بهتر است؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما برخی از تفاوت ها و مزیت های. هر کدام را برای شما بیان کنیم تا تصمیم گیری راحت تری داشته باشید.

لپ تاپ

کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ؟

لپ تاپ ها رایانه های قابل حمل هستند ، که. در حقیقت این قابلیت حمل بزرگ ترین مزیت آن نسبت به کامپیوتر است. شما به راحتی میتوانید لپ تاپ خود را به محل تحصیل ، محل کار ، سفر و …. ببرید. البته این مزیت ، دارای مشکلاتی به همراه خود است ، برای مثال جا به جایی متعدد آن باعث کمتر شدن عمر مفید آن نسبت به کامپیوتر می شود و احتمال خرابی و شکستگی .آن بسیار خواهد شد ، همچنین هنگام حمل و استفاده از آن ، باتری لپ تاپ. شما تخلیه خواهد شد ، در نتیجه باید در هر مکان شارژر آن را به همراه داشته باشید. البته این مورد قابل چشم پوشی است و کاملا نمیتوان برچسب مشکل را بر روی آن زد. فقط گیمر های گیم های آنلاین ممکن است کمی با آن به مشکل بر بخورند که آن هم با راه حل های ساده ای قابل حل است.

لپ تاپ ها اکثرا دارای بلوتوث و وای فای می باشند ، که این موارد قابلیت مفیدی به حساب می آید. که pc از آن بی بهره است ، البته با خرید دانگل می توانید این مورد را نیز برطرف کنید. خرید دانگل وای فای برای pc

لپ تاپ ها به دلیل ابعاد کوچکشان عموما دارای نمایشگر و کیبورد با صفحه کلیک کوچک و جمع و جور هستند که برای کاربری روزانه و یا اداری مشکلی ایجاد نمیکند ، اما برای گیمر ها کوچک بودن کیبورد و مانیتور ممکن است مشکل ساز باشد و زمان زیادی می برد تا به آن عادت کنید. شاید مجبور باشید کیبورد به صورت جداگانه تهیه کنید و با usb به لپ تاپ خود متصل کنید.

لپ تاپ ها از نظر قدرت و عملکرد سخت افزار کمی ضعیف تر از pc عمل می کنند ، البته در لپ تاپ های با تکنولوژی جدید تر این اختلاف تقریبا نزدیک به صفر شده است ، اما باز هم از کلمات تقریبا و. نزدیک می توان به قدرت pc پی برد.

یکی دیگر از مشکلاتی که لپ تاپ ها دارند ، به دلیل جمع و جور بودن و. ارزش بالای آنها ، احتمال سرقت آنها بسیار بالاست ، و باید بسیار در نگه داری از آن کوشا باشید.

پی سی

کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ؟

pc دارای برتری ها و ویژگی های متعددی می باشد . برای شروع می توان تعویض ساده قطعات آن را مثال زد ، در لپ تاپ ها شما فقط می توانید حافظه داخلی و رم دستگاه را تغییر دهید که آن نیز توسط افراد عادی قابل تغییر نیست و باید به متخصص این کار مراجعه کنید. اما در pc شما میتوانید به راحتی تمامی قطعات را جدا و اقدام به تغییر آن کنید.

هنگام خرید رایانه شخصی (pc) شما 2 راه جهت تهیه آن دارید.

1- می توانید خودتان سخت افزار کامپیوتر خود را انتخاب کنید و به صورت جداگانه. اقدام به خرید آن کنید و آن را اسمبل کنید.

2– می توانید کیس های آماده که به صورت شرکتی اسمبل شده اند را تهیه کنید

البته مورد اول گزینه بسیار بهتری نسبت به گزینه دوم است که لپ تاپ فاقد آن است. ، زیرا شما می توانید به صورت جداگانه اقدام به خرید محصولات کنید که به نوعی قسط بندی به حساب می آید و لزومی در پرداخت هزینه گزاف به صورت یکجا نیست. همچنین شما می توانید با توجه به کاربری خود قطعات خود را خریداری کنید. البته مورد دوم از نظر. زمان و دردسر خرید بسیار کمتر از مورد اول است ، اما هزینه پرداختی شما ممکن است کمی بالاتر از موقعی باشد که شما به صورت جداگانه اقدام به خرید قطعات کنید.

.
کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ؟

همانطور که در بالا بیان شد ، pc عملکرد بهتری نسبت لپ تاپ دارند. و این در حالی است که قیمت pc بسیار کمتر از لپ تاپ با یک مشخصات ثابت است. به عبارتی دیگر یک لپ تاپ و پی سی با یک سخت افزار کاملا مشابه دارای اختلاف قیمت بسیاری می باشند و pc به مراتب ارزان تر خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که پی سی ها دارند قطعی برق می باشد. هنگامی که برق محل کار یا خانه ی شما قطع شود ، کامپیوتر شما در هر مرحله ای که باشید خاموش خواهد شد ، که تکرار این مسئله ممکن است باعث ایجاد مشکل در کامپیوتر شما شود اما در لپ تاپ ها ، باتری آن ها در حقیقت کارایی ups را خواهند داشت و شما می توانید بدون هیچ مشکلی در قطعی برق به کار خود ادامه بدهید. البته این مشکل را نیز به راحتی با خرید ups (برق اضطراری) برای کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی خانه یا محل کار خود حل کنید!

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید برای کامپیوتر خود ، محل نگه داری و استفاده از آن است. برای کامپیوتر خود باید میز کامپیوتر تهیه کنید. علاوه بر خود کیس باید اقلام و تجهیزات جانبی مانند موس و کیبورد و مانیتور جهت نمایشگر نیز باید خریداری کنید.

خرید انواع ups و برق اضطراری از ایلیا محافظ

کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ؟

حال سوال پیش می آید ، کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ ؟ با توجه به تمام ویژگی های خوب و بد ذکر شده در بالا باید نوع مصرف خود را در نظر بگیرید. سپس با توجه به موارد گفته شده در بالا ، باید دید کدام مورد نیاز شما را به صورت کامل پوشش می دهد. به طور مثال اگر دائما در حال جا به جایی هستید و نیاز به رایانه در هر مکان نیاز دارید مانند دانشجو ها و افراد محصل. بدون شک بهترین گزینه لپ تاپ خواهد بود. یا اگر مصرف گیمینگ دارید ، pc گزینه بهتری خواهد بود. اما در کل تمام این موارد بسته به نوع مصرف شما متغییر است.

بازگشت به منوی اصلی وبسایت

مطالب پیشنهادی:

آموزش ساخت فایل pdf

آموزش نصب ویندوز 10

دیدگاه‌ها 0

*
*

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید