آیا نصب دوربین مداربسته جرم است ؟ دوربین مخفی چه جرمی دارد ؟

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است ؟

یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی که برای خریداران دوربین های مداربسته پیش می آید. این است که آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟ یا نصب دوربین مخفی جرم به حساب می آید ؟ در این مطلب به ارائه پاسخ این سوال‌ها می پردازیم. + قوانین نصب دوربین مداربسته در مکانهای مختلف

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است ؟

نصب دوربین مداربسته در موارد عام نه تنها از دید مراجع قانونی مشکلی ندارد ، بلکه مورد استقبال و تشویق نیز قرار می گیرد. البته این موافقت ، از دید کلی در. نظر گرفته شده است و در بعضی مکان ها با شرایط خاص، پیگرد قانونی نیز دارد. برخی از این شرایط و مکان ها را ما برای شما ذکر می کنیم:

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکانهای مختلف
قوانین نصب دوربین مداربسته در مکانهای مختلف

برخی از موارد خاص که برای نصب دوربین نیاز به اخذ مجوز دارد و یا غیر قانونی می باشند

نکته بسیار مهم قبل از خواندن موارد : عناوینی که مطرح می‌شوند ، بخشی از موارد تخلف نصب دوربین مداربسته. بوده و ممکن است قسمتی از این نکات از قلم افتاده باشد و یا به طور کلی ذکر نشده باشد. عناوین تکمیلی آن را می‌توان در سایتهای مربوطه و ذیصلاح جستجو نمود. بنابراین قبل از نصب دوربین مداربسته در هر مکانی که مشکوک به غیر قانونی بودن می باشد از مراکز قانونی معتبر ذیصلاح استعلام گرفته شود .
آیا نصب دوربین مخفی جرم است
نمونه ای از برچسب نصب دوربین
  • نصب دوربین مداربسته بدون نصب اعلانیه پیگرد قانونی دارد: نصب دوربین‌های مداربسته اعم از آشکار و یا پنهان در برخی از مکان‌ها عمومی و یا مکان‌هایی که احتمال تردد افراد غیر می‌رود ، می‌بایست مجهز به برچسب‌های هشداردهنده باشد . مانند نصب دوربین در آسانسورهای عمومی . بدیهی است عدم نصب اطلاعیه ، خطا محسوب خواهد شد . در صورتی که دوربین مداربسته ای را در هر مکان ، بدون گذاشتن اعلانیه ی وجود دوربین مداربسته نصب کنید پیگرد قانونی خواهد داشت و حتی ممکن است سبب صدور حکم جلب برای نصاب و خریدار آن دوربین صادر شود. در نتیجه در هر مکانی که دوربین مداربسته (رکوردر) نصب می کنید ، موظف هستید اعلانیه ای در رابطه با وجود دوربین مداربسته در آن مکان نصب کنید. در غیر این صورت اگر شکایتی در این باره از شما شود و یا توسط بازرس. اماکن مورد بررسی قرار گیرد ، عواقب سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.

.

نصب دوربین مداربسته در مکان های حساس، نظامی ، دولتی … تحت هر شرایطی غیر قانونیست:. نصب هرگونه ضبط کننده ، دوربین های مداربسته و مخصوصا دوربین های مخفی و … در مکان های حساس و خصوصی مانند پادگان ها ، پایگاه های هوایی ، کلانتری ها و … ممنوعیت صد در صد دارد و پیگرد قانونی به شدت سنگینی در پی خواهد داشت. البته در صورتی که با هماهنگی و کسب مجوز از مراکز زیرربط انجام شود مشکلی نخواهد داشت که البته باید دلیل بسیار منطقی برای کسب مجوز داشته باشید.

زاویه دید دوربین‌های مداربسته نصب شده ، می‌بایست مشرف به مکان‌های خاص غیر ، خصوصاً منازل دیگران ، مراکز دولتی ، نظامی و امنیتی نباشد .

نصب دوربین‌های نظارتی آشکار و یا پنهان در مکان‌هایی همچون اتاق پرو ، سرویس بهداشتی ، حمام و موارد مشابه ممنوع است .

نصب دوربین‌های نظارتی در آسانسور ، نیاز به نصب برچسب‌های هشداردهنده دارد . لازم بذکر است در ساختمان‌های مسکونی اخذ مجوز اکثریت اعضای شرکت کننده که به حد نصاب رسیده باشند را نیز نیاز دارد.

نصب دوربین‌های مخفی ، باستثناء درب ورودی ساختمان و در محل متعارف ، نیاز به هماهنگی و اخذ مجوز دارد .

بیان نمودن مطالب بالا صرفاً برای آگاهی شما عزیزان می‌باشد . تاکید می‌شود برای ارتقاء اطلاعات خود به کتاب‌ها و سایت‌های رسمی که به همین منظور تهیه شده است مراجعه فرمایید.

برای دریافت مجوز باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته برای محیط های غیر مجاز باید به مراکز قضایی و یا نیروی انتظامی مراجعه کنید. البته در مکان هایی که نزدیک مراکز حساس هستند باید علاوه بر مجوز ، با درجات عالی آن مرکز نیز هماهنگی های لازم را انجام دهید و مجوز تهیه کنید.

همانطور که ذکر شد.، تمامی مطالب بالا صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی شما می باشد و ممکن است برخی موارد از قلم افتاده باشد . پس به این مطلب به عنوان اطلاعات عمومی نگاه کنید و بر آن استناد نکنید. از همراهی شما با مجموعه ایلیا محافظ ، کمال تشکر و امتنان را داریم . لطفاً نقطه نظرها ، پیشنهادها و انتقادهای خود را در بخش نظرات ، با ما در میان بگذارید.



خرید انواع دوربین های نظارتی

خرید انواع دوربین مداربسته

خرید دوربین مخفی پین هول

خرید دوربین مخفی لامپی

بازگشت به منوی اصلی سایت

مطالب پیشنهادی:

آموزش ساخت فایل pdf

دوربین بیبی کم چیست؟

دیدگاه‌ها 0

*
*

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید