دلایل به صدا درآمدن بی‌دلیل دزدگیر

دلایل به صدا درآمدن بی‌دلیل دزدگیر

دلایل به صدا درآمدن بی‌دلیل دزدگیر

یکی از بدترین تجربه های که هر شخص ممکن است دچار آن شود این است که وسیله ای که برای آسایش خریده باعث دردسر شود. دزدگیر از جمله تجهیزاتی است که مصرف کننده برای. حفاظت خودرو یا محل کار و منزلش خریداری میکند و به صدا در آمدن آژیر به منزله یک خطر بالقوه است که می بایست سریع به آن رسیدگی شود.

حال فرض کنید به صدا در آمدن آژیر و ایجاد استرس برای کاربر به یک امر یک باره یا چند باره در روز تبدیل شود. اینجاست که سیستمی که برای امنیت تهیه شده به وسیله ای بی ارزش تبدیل شده و با به صدا درآمدن، مصرف کننده صرفا به دنبال قطع کردن صدایش است نه به دنبال علت به صدا در آمدن آژیر!

راه کار حل این مشکل این است که با تجهیزات .سیستم دزدگیر آشنا باشید و در صورت مواجه شدن به این مشکل بتوانید علت ایراد را سریع پیدا کنید در ادامه ما چندین ایراد مرسوم در. دزدگیر خودرویی و اماکن را تشریح می‌کنیم . در این مقاله قصد داریم برخی دلایل به صدا درآمدن بی‌دلیل دزدگیر را برای شما بررسی کنیم.

رصد علت پخش صدای دزدگیر

         اولین کاری که قبل از هر کار دیگری باید انجام دهد این است که بدانید در هنگام به صدا در آمدن دزدگیر چه اتفاقی می افتد که دزدگیر به صدا در می آید و احتمال بی علت بودن صدای آژیر را گزینه آخر خود بگذارید.

دزدگیرهای خودوریی

دزدگیر خودرو با اینکه به نسبت دزدگیر منزل ابعاد کوچکتری دارد اما در بیشتر مواقع همراه با سنسورهای بیشتری است و این سنسورهای بالا احتمال خطا را بالا میبرد. برخی از سنسورها به صورت پیش فرض روی خودرو وجود دارند مثل میکروسوئیچ های مربوط به باز شدن درب. و برخی نیز باید هنگام خرید دزدگیر روی خودرو نصب شوند مانند سنسور تشخیص حرکت که ما چگونگی متوجه شدن خطای هر سنسور را خواهیم گفت.

سنسور ضربه

        بسیاری از مشکلات از سنسور ارتعاش یا ضربه منشا میگیرد که سنسور مربوطه قابل تنظیم است. اگر می بینید که با گذر یک خودرو یا موتورسیکلت از. کنار خودروی شما صدای آژیر به صدا در می‌آید پس باید حساسیت سنسور ضربه را کمتر نمود تا با یک لرزش ساده دزدگیر فعال نشود. البته در هنگام پارک خودرو در پارکینگ می‌توان حساسیت این سنسور را تا حد امکان بالا برد تا هرگونه دستکاری در خودرو شناسایی شود.

عوامل خارجی

عوامل خارجی یکی از بالقوه ترین .دلایل به صدا در آوردن آژیر است که خیلی ها آن را با به صدا در آمدن بی دلیل صدای آژیر دزدگیر خودرو اشتباه می گیرند. مثلاً در فصول سرد حیوانات کوچک مانند گربه‌ها علاقه‌مند هستند برای گرم نمودن خود در نزدیکی .موتور خودرو قرار گرفته و یا روی کاپوت خودرو باشند . این لرزش مستقیم بدنه باعث تحریک شدن دزدگیر خواهد شد و یکی از عوامل بسیار شایع فعال شدن دزدگیر خودرو است.

تجربه نشان داده که به صدا در آمدن آژیر را در هر شرایطی باید جدی گرفت. بعضاً سارقین از همین حیله استفاده نموده و با کوبیدن پای خود به لاستیک .خودرو باعث فعال شدن دزدگیر می‌گردند و خود نیز در نزدیکی خودرو  مخفی می‌شوند. مالک خودرو که با دیدن خودرو از پنجره با هر بار. به صدا در آمدن آژیر به خیال اینکه مشکل برای دزدگیرش به وجود آمده با ریموت درب خودرو را باز و بسته می‌نماید. و در نهایت سارق در یکی از همین باز و بسته نمودن های درب، از فرصت استفاده کرده و عمل مجرمانه خود را اجرا می‌نماید .

میکروسوئیچ درب خودرو

علیرغم اینکه میکروسوئیچ درب خودرو به ندرت خراب می شود. لیکن از مواردیکه باید بعنوان عوامل تحریک دزدگیر بدانیم محسوب می‌گردد . درصورت باز ماندن درب خودرو ، چراغ اتاق خودرو روشن می‌ماند و باید دربها را محکم ببندید تا این چراغ خاموش شود، همین می تواند علت بی دلیل به صدا درآمدن آژیر خودرو شما باشد پس باید در اولین فرصت مشکل را برطرف کنید.

مشکل در سیم کشی و یا خود دزدگیر

این موارد را باید آخرین دلایل بی صدا در آمدن صدای آژیر بدانیم چرا که رفع اشکال زمانبر و هزینه‌دار است و یا باید دزدگیر تعمیر ویا تعویض شود. پس اگر همه مواردی که قبلاً گفته بودیم ، نبود باید سیم کشی بررسی شود که اتصالی در مسیر وجود نداشته باشد و. پس از آن دزدگیر باز شده و در یک میز برای مدت چند روز تست شود تا علت مشخص گردد.

مشکل به صدا در آمدن بی دلیل دزدگیر اماکن و منزل

بعضاً آژیر دزدگیرهای اماکن بسیار دلهره آور تراز آژیردزدگیر خودرو است . چرا که در صورت به صدا در آمدن دزدگیر منزل آن هم در نیمه شب ، اگر درست باشد ، با گروهی سارق که احتمالاً مسلح. به سلاح سرد و یا گرم هستند روبرو. هستیم و اگر صدای آژیر بی‌دلیل باشد ، آن صدا باعث مزاحمت و استرس فراوان برای همسایه‌ها می‌شود.

پس بهتر است در خرید دزدگیر از اجناس استاندارد و معتبر و از مراکز. مطمئن تهیه شود که احتمال تحریک شدن دزدگیر به صفر نزدیک شود. اما اگر دزدگیر خریداری شد و حالا این مشکل بی دلیل به. صدا درآمدن آژیر را دارید باید مراحل زیر را اجرا کنید تا علت را بیابید.

عیب یابی دزدگیر اماکن

مرحله اول

دزدگیر منزل یا اماکن معمولاً سنسور های زیادی نداشته و شامل سنسور تشخیص حرکت و سنسور مگنتی درب و پنجره می شود. پس بهتر است در زمان بررسی آژیر را قطع نموده و از طریق چراغ های رو پنل دزدگیر یا اس ام اس متوجه تحریک شدن سیستم شوید.

مرحله دوم

اگر از دو یا سه نوع سنسور متفاوت استفاده می کنید مثلاً چند سنسور های مگنتی، چند سنسورهای تشخیص حرکت و. سنسورهای بیرونی، تنها یکی سری سنسورها را در مدار قرار دهید و باقی را از سیستم خارج کنید. اگر جدا سازی سنسورها بر اساس زون بود نه سنسور پس تمام زون ها را بجز یک زون در .مدار قرار دهید و مدتی بررسی کنید و اگر با مشکل بی دلیل فعال شدن دزدگیر مواجه نشدید زون دیگری .را به سیستم اضافه کنید تا بالاخره به جایی می رسید که با اضافه کردن یک زون مشکل را می یابید.

مرحله سوم

با مشخص شدن زون معیوب ، اگر یک سنسور در مدار بود آن را تعویض و اگر چند سنسور بود به مانند مرحله قبل همه جز یکی را از مدار خارج نموده و آزمایش کنید و تک تک سنسور ها را اضافه تا سنسور معیوب را بیابید.

مرحله چهارم

پس از یافتن ایراد سنسور معیوب باید تعمیر یا تعویض شود. کارهایی که ذکر شده ممکن است برای مصرف کننده کمی گیج کننده باشد اما از طرفی اجرایی کردن آن توسط یک تکنسین هم زمان. بالایی می طلبد و هم هزینه زیادی برای مصرف کننده دارد. پس بهتر است مصرف کننده با مشاوره یک تکنسین، خود مراحل را در خانه انجام دهد.

البته دلایل به صدا درآمدن بی‌دلیل دزدگیر خیلی موارد دیگری نیز میتوان باشد ، اما در این مطلب ما سعی کردیم اصلی ترین آنها را پوشش دهیم. در صورتی که مشکل شما برطرف نشد می توانید. با تماس گرفتن با کارشاناسان فنی ایلیا محافظ ، مشکل خود را بازگو کنید.

خرید دزدگیر اماکن

بازدید از سایر مطالب ایلیا محافظ

بازگشت به منوی اصلی سایت


مطلب پیشنهادی: آموزش نصب دوربین وای فای بیبی کم برایتون


دیدگاه‌ها 0

*
*

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید