راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

با توجه به اینكه در ایام تعطیلات نوروز هستیم و بسیاری از هموطنان بعد از یك سال فعالیت شبانه روزی، برای گذران لحظات شاد با خانواده قصد سفر دارند، منازل آنها برای مدتی خالی می ماند. شاید این فرصتی شود برای سارقان منزل چرا كه اوج فعالیت این سارقان در ایام نوروز است.

برای اینكه تعطیلات به كام مردم تلخ نشود، پلیس توصیه هایی را برای. امنیت خانه ها متذكر شده تا با رعایت آنها كه چندان سخت و ناشدنی نیست، امنیت منازل خود را تضمین كنیم.

در ادامه به این توصیه ها می پردازیم:

چه خانه هایی بیشتر هدف قرار می گیرند

در سرقت از منزل بین مدت زمانی كه ساكنان در منزل حضور ندارند، با میزان خطر سرقت رابطه مستقیم دارد، سارقان در سرقت خانه ها از كوچكترین غفلت ساكنان بهره می برند در این راستا مجرمان تمایل به سرقت در مناطق زندگی خود را نیز دارند.

اگر چه سارقان حرفه ای ترجیح می دهند كه برای سرقت همیشه در. حركت و سفر باشند؛ بنابراین پرونده سرقت های منزل نشان می دهد چه منازلی بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند، منازلی. كه نزدیك به محل زندگی مجرمان است، در مكان هایی كه .عبور و مرور وسایل نقلیه زیاد است، در مناطق پرتردد و حاشیه ای و در منازلی كه قبلا از آنها دزدی شده است.

این منازل در خطر بیشتری برای سرقت قرار دارند زیرا پارامترهایی كه سارقان با توجه به آنها از این منازل دزدی كرده اند مانند موقعیت، قابل تغییر نیستند و در مقایسه با خانه هایی كه از آنها دزدی نشده است احتمال سرقت از این خانه ها چهار برابر بیشتر است.

همجواری با منازلی كه قبلاً مورد سرقت. قرار گرفته اند، جابه جایی زیاد ساكنان، حضور. كمتر در منزل، عدم برقراری ارتباط اجتماعی با همسایه ها، دوری از سایر منازل اطراف، نبود نور كافی در محیط، كم توجهی ساكنان منازل به مقوله امنیت و نبود امكانات بازدارنده مانند دوربین از جمله مواردی است كه بیشتر مورد توجه سارقان قرار دارد.

جلوگیری از سرقت منازل

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

بسیاری از سارقان منزل به صورتی تیمی كار می كنند، آنها در اعترافات خود بارها و بارها. گفته اند كه رمز موفقیت در انجام سرقت ها، سهل انگاری. صاحبخانه ها و رعایت نكردن اصول ایمنی است. یكی از سارقان حرفه ای منزل كه بیشتر طلا و اشیای قیمتی منازل را به سرقت می برد، در اعترافات. خود به پلیس گفته بود كه شایعه شده ما با دستگاه گنج ‌یاب به خانه ‌ها می‌رویم و محل طلاها را پیدا می‌كنیم. نیازی به گنج‌ یاب نیست. وقتی وارد خانه شویم، راحت می ‌فهمیم كه وسایل قیمتی و پول را كجا گذاشته‌ اند. برخی فكر می‌كنند خیلی زرنگ هستند و وسایل را زیر لباس یا میان رختخواب مخفی می‌كنند، اما این محل ‌ها هم از نگاه ما دور نمی ‌ماند. آنها با این كار همه وسایل را در یك محل قرار می‌دهند تا راحت‌تر سرقت شود.

اگر پول و طلا در خانه دارید،در محل‌های مختلف مخفی كنید تا همه دارایی را یك جا از دست ندهید.

با این حساب می توان گفت، سارقان از شم و تجربه خود برای پیداكردن طلا استفاده می كنند. دستگاه های فلزیاب نیز به كار سارقان نمی آید چون در خانه انواع فلز مشاهده می شود و این دستگاه ها به همه فلزات واكنش نشان می دهد.

بر این اساس این دستگاه ها فقط در بیابان ها و فضای باز كاربرد دارند به همین دلیل در این زمینه پلیس توصیه می كند كه مردم طلاهای خود را در جاهایی كه. برای سارقان شناخته شده .است از جمله كمد لباس، دراور و كابینت قرار ندهند.

از دیگر توصیه های پلیس داشتن حفاظ در مقابل در. و پنجره ها است؛ بر این اساس. گفته می شود، مقابل تمام پنجره‌ها، نورگیر، پاسیو. و روی دیوارهای. كوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب شود.

چه نکاتی را برای پیشگیری باید رعایت کنیم؟

همان طور كه بارها گفته شده است، سارقان. شگردهای خود را با پیشرفت های تكنولوژی، هماهنگ. می كنند اما بسیاری از سارقان منزل از روش های تكراری استفاده می كنند كه می توان با هوشمندی، كام آنها را در اهداف شومشان، تلخ كرد. در ذیل به برخی از این شگردهای تكراری اشاره می كنیم تا با رعایت نكاتی. نه چندان سخت و هزینه بر، نسبت به حفاظت از منزل خود محتاط تر باشیم.

حتی‌الامکان سعی شود شهروندان طلا، جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانك ها یا افراد مورد اطمینان بسپارند.

همچنین هنگام ترك منزل برای عزیمت به مسافرت یا برای چند ساعت، در صورت امكان، سعی شود با استفاده از تایمر، روشنایی منزل به هنگام شب به طور متناوب تامین شود.

منزل خود را برای سركشی و استفاده خدماتی به افراد مطمئن بسپارید و در صورت امكان درِ اتاق های داخل ساختمان را قفل و تنها كلید درِ ورودی ساختمان و درِ اصلی را به افراد مورد اطمینان می توان سپرد.

راه های ورودی و خروجی منزل خود از قبیل كانال كولر و نورگیر را با محافظ مطمئن پوشش دهید و برای حفاظت بیشتر از منزل می توانید توپی قفل های سوئیچی را. به وسیله لوله بپوشانید یا توپی قفل را با بدنه همسطح كنید.

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

تمام پنجره های قابل دسترسی، نورگیرها و پاسیو.ها را به حفاظ مقاوم تجهیز كنید به ویژه در طبقات پایین كه سارقان از طریق پریدن روی بالكن یا لوله گاز برای دسترسی به منزل استفاده می كنند.

كلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید. و از قرار دادن آن در محل هایی از جمله زیر جاكفشی و سایر محل های قابل دسترسی اجتناب كنید.

همچنین نسبت به تعویض قفل هایی كه كلید یدك آن گم. شده یا كلیدی كه برای مدتی .در اختیار دیگران بوده است، اقدام كنید و به. هیچ عنوان برای شناسایی افراد اقدام به بازكردن. در منزل نكنید و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز آموزش دهید.

از دادن كلید به افراد غیرمطمئن، شركت‌ها .و كارگرانی .كه برای تعمیرات مراجعه می­كنند، خودداری كرده و نسبت به. نصب حفاظ روی نورگیر و پنجره­ها به. خصوص در طبقات همكف و مسیر لوله­ های گاز و استفاده از قفل­ های محكم و استاندارد برای درب منازل اقدام كنند.

چنانچه در یك مجتمع چند واحدی زندگی می ‌كنید، به نحوی برنامه ریزی كنید كه كل ساختمان در دفعات زیاد خالی از سكنه نباشد.

جلوگیری از سرقت منازل

نگهبان محله تحت نظارت نیروی انتظامی را در مجتمع های مسكونی برای .ممانعت از ورود مجرمان به داخل ساختمان و پیشگیری. از سرقت به كار گیرید و از قرار دادن. كلید ورودی ساختمان و آپارتمان در محل­ های قابل دسترسی خودداری كنید.

بیان نكردن دارایی و موجودی اقلام باارزش نزد افراد بیگانه، عدم پذیرش اسناد و اشیای گران بها و طلای بستگان برای نگهداری در یك محل خاص یا منزل را از دیگر راه های پیشگیری از سرقت منزل برشمرد.

نصب چراغ تایمردار و تنظیم آن به طوری كه در. ساعات مختلف روز و شب به دلخواه روشن. و خاموش شود، می تواند سارقان را به اشتباه انداخته و آنها را از ورود به منزل و سرقت منصرف كند.

هرگز برای رفتن به مسافرت در ایام تعطیلات نوروزی پرده های پنجره ها را نبندید زیرا این كار نشان دهنده این است كه شما در منزل نیستید.

همسایگان امین، شناخته شده و مورد. اطمینان خود را در مورد برنامه تعطیلات مطلع كنید. و مقصدتان را به آنها بگویید. یك كلید از منزلتان در اختیار آنها قرارداده تا در غیبت شما به آنجا رسیدگی كنند در صورتی كه قرار است در غیاب شما از اقوام یا دوستانتان در منزل شما بمانند یا گاهی به. آنجا بیایند همسایه های خود را در جریان قراردهید.

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

از رهاكردن وسایل نقلیه موتوری در راه ورودی پاركینگ منزلتان اجتناب كنید، در عوض از یكی از همسایه ها بخواهید تا اتومبیل شان را در محل پاركینگ شما، پارك كند.

از اداره پست بخواهید كه تحویل نامه ها و مدارك پستی تان را به تعویق بیندازد، اطمینان حاصل كنید كه تمام درها و پنجره ها قفل است. همچنین لوازم با ارزش خود را به صندوق امانات تحویل دهید.

یك رادیو در منزل روشن كنید و اطمینان حاصل كنید كه صدای آن به حد كافی بلند .است كه فقط از پشت در شنیده. شود ولی آن قدر بلند نباشد كه موجب آزار همسایه ها شود.

در صورتی كه در ایام نوروز قصد سفر و ترك منزل خود را دارید از قراردادن كلید در منزل در محل هایی مانند زیرجاكفشی، گلدان، فرش یا بالای سردر منزل و سایر نقاطی كه قابل دسترسی است، خودداری كنید.

از نگهداری اشیاء قیمتی، زیور آلات و پول نقد در زمان مسافرت در منزل خودداری كنید. قبل از ترك منزل از بسته بودن .درب ها و شیرگاز اطمینان كامل داشته باشید.

از به همراه داشتن مبلغ زیاد آن هم به صورت آشكار در مسافرت خودداری كنید. همسایگان امین خود را در مورد برنامه تعطیلات مطلع سازید و مقصدتان را به آنها بگویید. در صورتی كه قرار است در غیبت شما، اقوام یا دوستان در منزل شما بمانند یا گاهی به خانه سر بزنند، همسایه های خود را در جریان قراردهید.

در هنگام مسافرت، اطمینان حاصل كنید كه تمام درها و پنجره ها قفل است. مدارك شناسایی و چیزهای با ارزش را در محل امنی (گاوصندوق) نگهداری كنید.

جلوگیری از سرقت منازل

کانال کولر، نورگیر و پاسیو از نقاطی هستند که سارقان برای ورود به منازل برای آن نقشه‌های شوم خود را طراحی می‌کنند و از این طریق سعی در وارد شدن به منازل هستند، برای ایمن سازی این نقاط باید با نصب نرده‌های آهنی که ورود به منازل را دشوار و غیر ممکن می‌کند، استفاده کرد.

بسیاری از سارقان پس از دستگیری در اعترافات خود اعلام می‌کنند که با. شکستن توپی قفل درب‌ها به منازل وارد می‌شوند، لذا باید در زمان نصب قفل درب ورودی. توپی قفل هم سطح درب باشد و اگراین کار میسر نشد باید میله‌.ای بر روی توپی قفل‌ها نصب شود تا احتمال. شکسته شدن توپی‌ها را کاهش دهد.

سارقان با وسیله دیلم و یا ورق فلزی نازک از فاصله موجود میان درب. و چهارچوب آن استفاده کرده و با انجام ترفند‌های خود اقدام به عقب کشیدن زبانه قفل درب‌ها می‌کنند، برای جلوگیری. از این اقدام باید فضای خالی موجود را پر کرد و در ادامه از قفل‌های شب بند و ضد دیلم استفاده کرد.

ایلیا-محافظ-جلوگیری-از-سرقت1

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

اگر محل تردد اطراف منازلتان تاریک است نسبت به تامین نور آن اقدام کنید تا اگر سارقی برای پرسه زنی و بررسی محل به سراغ منزلتان بیاید و ببیند که .این محل از روشنایی بسیار بالایی برخوردار است از انجام سرقت در آن محیط صرف نظر خواهد کرد، در ضمن در صورت تامین روشنایی محیط بیرونی منازل کار برای رصد همسایگان و همچنین رویت افراد در مجاورت منازل نیز آسان خواهد شد.

در صورتی که درب واحد مسکونی که در آن زندگی می کنید فاقد چشمی است، آن را به چشمی مجهز کنید تا نسبت به بیرون از واحد اشرافیت میدانی داشته باشید.

اگر فرزند کوچک و یا افراد کهنسال در منزل دارید که نیاز به مراقبت هستند برایشان پرستار به خدمت گرفتید، از افرادی بهره ببرید که مورد اعتماد و صالح بوده و از مراکز خدماتی رسمی درخواست نمایید . زمانی که از منازل خود خارج می‌شوید امکان دارد خودرو‌هایی که سرنشینان آن افراد ناشناس هستند را مشاهده کنید، برای بررسی موضوع بهتر است تا ابتدا چند قدمی از محل سکونت خود تا آنجایی که افراد مورد نظر در رویت شما باشند دور شوید، سپس در .صورت حضور افراد به مدت طولانی در محل، مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهید تا با حضور پلیس در محل موضوع مورد بررسی انتظامی قرار بگیرد.

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل

اگر قصد انجام سفر چند روزه را دارید، اطلاعات این سفر را در اختیار افراد دیگر نگذارید چرا که ممکن از برخی از آن‌ها در صدد خالی شدن منزلتان باشند تا در یک موقعیت. مناسب اقدام به سرقت از آن کنند، این نکته که افراد حسود و تنگ نظر در زندگی شما هستند را هرگز فراموش نکنید چرا که ممکن است از همین نقطه ضربه بخورید.

اگر خانه ویلایی بزرگ دارید و در حیاط آن درختان بسیار زیادی وجود دارد در وهله اول آن‌ها را هرس کنید و در ادامه هیچ نقطه تاریکی در آن باقی نگذارید، معمولاً باغچه‌ها. و زیر درختان محلی برای مخفی شدن سارقان است که افراد در فرصت مناسب از مخفیگاه خود خارج و برای انجام مقاصد شوم اقدام خواهند کرد؛ همچنین دور تا دور محیط منزلتان را حصارکشی کرده با نصب نرده و سیم‌.هایی بر روی آن، محیط پیرامون خانه خود را ایمن سازی کنید.

راه های پیشگیرانه كاهش سرقت از منزل - هرس کردن

برای ایمن سازی منازلتان از تجهیزات مطمئن از قبیل قفل‌های ضد برش و ضد اسید استفاده کنید، در منزل خود برای نگهداری از اموال با ارزش از گاوصندوق. استفاده کنید و آن را در محلی مناسب و به دور از دسترس سارقان قرار دهید تا به راحتی قابل دسترس نباشد، همچنین از نصب دزدگیر، آژیر و یا استفاده از انواع بیمه‌ها برای جبران خسارات وارده به منازل خود پس از وقوع سرقت استفاده کنید.

این نکته را مد نظر قرار دهید که سارقان افرادی هستند که از هوش و استعداد. خارق العاده‌ای بهره‌مند نیستند، از طرفی این افراد از راه‌ها و روش‌هایو پیچیده‌ای برای سرقت استفاده نمی‌کنند و بلعکس. از سهل انگاری و سرسری گرفتن موضوع توسط شهروندان سو.ءاستفاده کرده و نسبت به سرقت از منازل نقشه‌های خود را اجرایی می‌کنند.


لینک های مرتبط

رفع مشکلات رایج دوربین مداربسته

روش های ایجاد اختلال در دوربین مداربسته

چرا دوربین مداربسته تصویر نمایش نمی دهد


بازگشت به منوی اصلی سایت

دیدگاه‌ها 0

*
*

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید