فرق بین دوربین مداربسته AHD با IP (تحت شبکه)

فرق بین دوربین مداربسته ip با ahd

امروزه نصب دوربین های مداربسته از ضرورت های هر مکانی می باشد. محل کار ، خانه ، باغ و یا حتی داخل خودرو نیز نیاز به نصب دوربین های مداربسته دارند . در صورت بروز هرگونه سرقت و یا هر مشکل دیگری ، بهترین و صادق ترین مدرک دوربین مداربسته می باشد. در نتیجه نصب دوربین مداربسته حتی باعث جلوگیری از برخی سرقت ها و مشکلات می شود. دوربین های مداربسته به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند. اغلب کسانی که اقدام به خرید دوربین مداربسته و تحقیق راجب آنها می کنند ، به دو راهی بین دوربین مداربسته .AHD با IP مواجه می شوند. در این مقاله ما قصد داریم فرق بین دوربین مداربسته AHD. یا آنالوگ را با دوربین مداربسته IP برای شما عزیزان شرح دهیم.

دوربین های مداربسته آنالوگ ( Analog )

تصویر دوربین مداربسته آنالوگ ( Analog ) یا AHD

دوربین های آنالوگ ( analog) اولین سری ساخته شده ی دوربین های مداربسته می باشند. به همین دلیل تکنولوژی و فرآیند کاری آنها قدیمی می باشند و افت کیفیت از مشکل بارز آنها می باشد. در دوربین های مداربسته آنالوگ پس از اینکه تصاویر توسط دوربین‌های آنالوگ ضبط شد، از طریق کابل‌های کواکسیال منتقل می‌شوند و بر روی یک دستگاه DVR ذخیره‌سازی می‌شوند. نسل بعدی دوربین های آنالوگ AHD نام دارند.

دوربین مداربسته AHD یا آنالوگ ( analog )؟

دوربین های مداربسته ی ای اچ دی (AHD) در حقیقت نسخه ی به روز شده و با کیفیت شده ی دوربین های آنالوگ می باشند با همان کیس. این دوربین ها کمی با دوربین های آنالوگ اختلاف قیمت دارند ، به همین دلیل در صورتی که بین دوربین مداربسته آنالوگ و AHD. به شک افتاده اید ، بدون ثانیه ای درنگ دوربین AHD را تهیه کنید. اختلاف قیمت کم با وجود کیفیت بسیار قابل قبول تر از دوربین های آنالوگ ، پشتیبانی شدن توسط اکثر دوربین های ضبط کننده و … از مهم ترین دلیل هایی هستند که خرید دوربین AHD را نسبت به دوربین آنالوگ (analog) ارجحیت می دهد.

در نتیجه دوربین مداربسته های آنالوگ را مورد بررسی قرار نمی دهیم و فقط به مقایسه دوربین AHD. و IP می پردازیم.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا آی پی ( IP )

تصویر دوربین  مداربسته تحت شبکه(IP)

دوربین های مداربسته آی پی یا همان دوربین های تحت شبکه ، دوربین های مداربسته نسل جدید هستند. همانگونه که از نامشان پیداست ، انتقال تصویر این دوربین ها توسط شبکه انجام می شود به همین دلیل سرعت انتقال داده و کیفیت تصویر بدون هیچ افت و کاهش فریم ریتی به دست شما میرسانند.

در حقیقت این دوربین ها تصاویر دریافتی را به صورت اتوماتیک اینکود می‌کنند و توسط پروتکل های IP به صورت دیجیتال از طریق شبکه ، اطلاعات را به دستگاه NVR ارسال می کنند.

توجه :در دوربین‌های مداربسته IP دستگاه ذخیره کننده NVR نام دارد.

مقایسه شیوه ی نصب دوربین AHD با دوربین تحت شبکه IP

برای نصب دوربین های مداربسته ی AHD. احتیاج به کابل کواکسیال دارید ، که برای هر دوربین باید به صورت جداگانه کابل کشی شود. برای اتصال کابل کواکسیال به دوربین و دستگاه DVR به یک جفت فیش BNC برای دو سر کابل احتیاج است.

برای دوربین های مداربسته IP یا همان دوربین های تحت شبکه ، احتیاج به راه اندازی شبکه بندی برای دوربین خود خواهید داشت. ایجاد شبکه برای دوربین های آی پی تقریباً می توان گفت ساده تر از کابل کشی برای دوربین های ای اچ دی می باشند و مشکلاتی از قبیل نصب فیش bnc را نخواهید داشت. البته برای افرادی که آشنایی چندانی با تکنولوژی و شبکه ندارند ، نصب دوربین تحت شبکه .ip ممکن است کمی دشوار باشد. به طور کلی نصب دوربین مداربسته AHD جنبه سنتی دارد.

مقاایسه کیفیت تصویر دوربین AHD با دوربین تحت شبکه IP

فرق بین دوربین مداربسته AHD با IP
تفاوت تصویر دوربین 2 مگاپیکسل آنالوگ با IP

دوربین های تحت شبکه هیچ محدودیتی در کیفیت و انتقال تصویر با آن کیفیت را ندارند. در حال حاضر دوربین مداربسته تحت شبکه تا 30 مگاپیکسل تولید شده است. این در صورتی است که دوربین مداربسته AHD تا 8 مگاپیکسل در بازار یافت می شوند.

توجه: البته باید توجه داشت که در پروژه های معمولی و یا استفاده های روزمره ، رزولوشن تا 5 مگاپیکسل کامل جوابگو می باشد. رزولوشن های بالای 5. مگاپیکسل در مکان های بسیار خاص و یا پر اهمیت که باید به کوچک ترین نکات هم بازدید کرد، نیاز است. در نتیجه اگر برای فضای کاری یا محل زندگی خود احتیاج به نصب دوربین دارید تا 5 مگاپیکسل کاملا نیاز شما را برطرف خواهد کرد، در غیر این صورت هزینه ی اضافی پرداخت کرده اید.

فرق بین دوربین مداربسته AHD با IP از نظر امنیتی و ایمنی

دوربین های مداربسته IP علاوه بر خطر دزدیده شدن و یا تخریب ، توسط هکر ها نیز تهدید می شوند. دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل اینکه انتقال دیتا و تصاویرشان از طریق شبکه صورت می گیرد ، هکر ها می توانند با نفوذ به شبکه و یا سرور ، تمام اطلاعات و تصاویر دوربین ها را به سرقت ببرند و یا اقدام به دستکاری نرم افزاری دوربین ها کنند.با قطع شدن سرور نیز ، ضبط دوربین ها مختل می شوند ، که البته برخی از دوربین های تحت شبکه دارای ورودی SD CARD. می باشند که در صورت قطعی سرور اطلاعات بر روی آن نصب شود. البته درصد این اتفاق بسیار پایین است ، که شما می توانید با استفاده از برخی راهکار ها این درصد را به کمتر از یک برسانید.

فرق بین دوربین مداربسته AHD با IP از نظر قیمتی

دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز تر و کیفیت بالا از نظر قیمت ، گران تر از دوربین های AHD می باشند. البته دوربین های AHD درست است قیمت ارزان تری را دارا هستند ، اما کیفیت پایین تری را نسبت به دوربین های مداربسته IP به شما ارائه می دهند.

نکته ای که باید در دوربین های AHD. باید مورد نظر داشته باشید هزینه کابل کشی ، داکت کشی در صورت نیاز و سایر هزینه های جداگانه است. که این هزینه ها ، اختلاف قیمت بین دوربین مداربسته AHD و IP را کمتر می کنند.

تفاوت دوربین های مداربسته AHD و دوربین تحت شبکه IP از نظر قابلیت و تکنولوژی

همانطور که در بالا ذکر شد ، دوربین های AHD نسخه ی پیشرفته ی دوربین های ANALOG می باشند. این دوربین ها از نظر کیفیت و تکنولوژی قابل قبول هستند ، اما در طرف مقابل دوربین های تحت شبکه .IP به نوعی چندین مرحله از نظر تکنولوژی و قابلیت جلوتر از دوربین های AHD می باشند. دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت هایی نظیر هوش مصنوعی که بسیار قابلیت کاربردی می باشد و یا قابلیت POE. که با این تکنولوژی شما می توانید با کابل های CAT. هم برق و هم اطلاعات را همزمان انتقال دهید و بسیاری از قابلیت های دیگر هستند که دوربین های .AHD فاقد آن ها می باشند.

خرابی و تعمیر در دوربین های AHD و IP

دوربین های AHD. به دلیل قیمت کم و تکنولوژی ساده ی آن و کارایی آسان، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند ، به همین دلیل پیدا کردن تعمیر کار و تعمیر آنها بسیار ساده و با هزینه ی کمتر انجام می شود. از طرف دیگر دوربین های IP. به دلیل تکنولوژی پیچیده تری که نسبت به دوربین های مداربسته AHD دارا هستند ، ممکن است با مشکل های نرم افزاری و برخی ایراداتی در شبکه مواجه شوید ، که در صورتی که با شبکه و زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید ، کمی کار شما دشوار خواهد شد. همچنین افراد کمتری نسبت به دوربین های .AHD از تعمیر و شیوه ی کارکرد دوربین های تحت شبکه IP اطلاع دارند.

جمع بندی

به طور کلی اگر دنبال کیفیت و سرعت در تصویر و انتقال آن می باشید و اختلاف هزینه ی دوربین های IP و AHD برای شما اهمیتی ندارد ، در خرید دوربین های تحت شبکه IP و دستگاه NVR لحظه ای شک نکنید. اما اگر کیفیت و جزئیات اهمیت چندانی برای شما ندارد. و یا هزینه ی چندانی نمیخواهید صرف دوربین مداربسته کنید ، دوربین های AHD به همراه دستگاه DVR را خریداری کنید.

دوربین بولت با تکنولوژی AHD – 2MP
دوربین بولت با تکنولوژی IP – 4MP

فرق بین دوربین مداربسته AHD با IP

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید