چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد؟

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد؟

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد؟ یکی از مشکلاتی که کاربران دوربین مداربسته.با آن بسیار سر و کار دارند ، عدم فیلمبرداری از تصاویر و یا نمایش ندادن تصویر دوربین مداربسته می باشد. خیلی از افراد هنگامی که با این مشکل روبه رو می شوند .، با فرض اینکه دوربین مداربسته به طور کل خراب شده ؛ اقدام به تعویض آن می کنند. در صورتی که در خیلی از مواقع با انجام چند تغییر کوچک در دوربین یا دستگاه dvr. می توان این مشکل را برطرف کرد. در دوربین های مداربسته دلایل های بسیاری ممکن است سبب نشان ندادن تصاویر در دستگاه dvr شوند. در این مقاله به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم.

علت ها و دلایل احتمالی عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته در dvr

علت های متعددی ممکن است وجود داشته باشد ، اما به طور کلی بخواهیم دسته بندی کنیم ، یا مشکل نرم افزاری وجود دارد یا سخت افزاری

منظور از مشکل نرم افزاری ، تنظیم نبودن ستاپ. و تنظیمات دستگاه ضبط کننده تصاویر dvr و یا پشتیبانی نکردن DVR از دوربین شما است.

مشکل سخت افزاری ، کمی پیچیده تر است و رشته های بیشتری را نسبت به مشکل های نرم افزاری دارد. مواردی مانند، اختلال در فیوزها، وجود مشکل در منبع تغذیه.، قطع شدن اتصالات مختلف و نفوذ گرد و غبار یا آب درون دوربین و … برخی از این مشکلات احتمالی می باشند.

به هم ریختن تنظیمات نرم افزاری دستگاه DVR

در صورتی که تنظیمات دستگاه ضبط کننده ی شما درست نباشد ، در .بعضی از شرایط تصویر دوربین کیفیت و وضوح نور کافی را نخواهد داشت و در بعضی شرایط به طور کلی تصویر را نمایش نخواهد داد.

برای رفع این مشکل میتوانید وارد تنظیمات DVR شوید. سپس حالت تنظیمات را بر روی overwrite و یا reset default کلیک کنید. برخی از دستگاه های DVR این قابلیت هایی دارند که ضبط تصاویر را محدود می کنند. ممکن است یکی از این قابلیت ها فعال شده باشند و در نمایش تصاویر اختلال ایجاد کرده باشد.

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد- تنظیمات دستگاه DVR

سوختن فیوز های منبع تغذیه

سوختن و یا ایراد پیدا کردن فیوز های منبع تغذیه که مربوط به دوربین مداربسته هستند ، یکی از عامل های نشان ندادن تصویر دوربین مداربسته در DVR است. در صورت بروز این مشکل ، باید چراغ های LED مربوطه و سوئیچ برق را بررسی کرد.

اگر فیوز مربوطه سوخته باشد ، چراغ led آن نیز خاموش می شود ، که باید اقدام به تعویض فیوز منبع تغذیه کنید.

مشکل در ورودی و پورت های انتقال تصویر دستگاه ضبط کننده

عمده ترین مشکل نمایش ندادن تصویر دوربین مداربسته در پورت های ورودی تصویر و کابل می باشد.

عموماً دلیل این مشکل ، نصب غلط و غیر حرفه ای می باشد. انتقال تصویر در دوربین های AHD یا آنالوگ از طریق کابل کواکسیال صورت می گیرد. کابل های کواکسیال ، کابل انتقال تصویر دوربین مداربسته اند. این کابل ها به صورت متری و .جداگانه به فروش می رسند و برای اتصال آن به دوربین مداربسته و دستگاه DVR باید به دو سر کابل کواکسیال فیش bnc متصل شود. نصب فیش bnc بر کابل کواکسیال کمی مشکل است و دقت بالایی نیازمند است. به همین دلیل ممکن است نصاب ، فیش بی ان سی را به درستی. به کابل کواکسیال متصل نکرده باشد ، که این موضوع باعث می شود دوربین مداربسته تصویری را در دستگاه dvr نشان ندهد.

جدا از نصب نادرست فیش bnc دلیل دیگری که ممکن است موجب ایجاد اختلال در تصویر دوربین شود ، کابل است. جنس کابل کواکسیالی که دارید و متراژی که از دوربین تا دستگاه dvr کشیده می شود تأثیر مستقیم بر تصویر دهی دوربین دارد.

آخرین موردی که ممکن است مشکل ساز باشد ، خود پورت ورودی تصویر است. در صورتی که خار موجود درون پورت آسیب دیده باشد و یا از داخل ، برد اصلی به مشکل برخورده باشد، دوربین به شما تصویری نخواهد داد.

برای بررسی تمام موارد بالا ، کافیست یک کابل و فیش سالم را. بردارید ، و بر روی کانال های (ورودی ) مختلف امتحان کنید. اگر تصویر دوربین را مشاهده کردید ، یعنی یکی از 3 مشکل بالا را دارید. در غیر صورت ، سایر موارد را بررسی کنید.

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد- مشکل پورت های ورودی

سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته

همانطور که بالا تر اشاره شد ، یکی از دلایل نمایش ندادن تصویر در دوربین مداربسته سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته می باشد. فرمت ویدیویی دوربین با دستگاه DVR شما باید همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت تصویر به شما نمایش داده نخواهد شد یا با کیفیت بسیار پایین و نور نادرست نمایش داده می شود. البته دستگاه های dvr نسل جدید ، اکثر فرمت ها را پوشش می دهند.

علاوه بر فرمت ویدیویی ، دستگاه DVR باید رزولوشن دوربین مداربسته را پوشش دهد. به عبارت دیگر ، اگر دستگاه dvr شما دو مگ ساپورت باشد (تا رزولوشن دو مگاپیکسل پوشش دهد) ، کیفیت دوربین شما پنج مگاپیکسل باشد ، دستگاه دی وی آر تصویر دوربین مداربسته را نمایش نمی دهد.

در کل قبل از تهیه دوربین مداربسته ، مشخصات دوربین مداربسته و دستگاه dvr خود را بررسی کنید تا همخوانی داشته باشد.

سوختن برد داخلی

برخی از اتفاقات هستند که ممکن است مستقیماً به برد دوربین مداربسته آسیب برسانند ، مانند نوسان شدید برق. افزایش ناگهانی برق ممکن است آسیب جدی و غیر قابل جبرانی را به دوربین مداربسته وارد کند. در صورتی که برد دوربین به مشکل بر بخورد ، باید به تعمیرگاه های متخصص مراجعه کنید (درصورتی که قابل تعمیر باشد).

البته نوسانات برق همیشه باعث سوختن برد نمی شود. گاهی اوقات اختلال هایی در مدار داخلی ایجاد می کند، که موجب به هم ریختن تصویر دوربین مداربسته می شود.

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد- سوختن برد داخلی دوربین
چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد

منبع تغذیه ضعیف

در صورتی که منبع تغذیه دوربین مداربسته ی شما کافی نباشد ، دوربین مداربسته شما قابلیت تصویر دهی را نخواهد داشت. شل شدن کابل های اتصال و یا کار نکردن سوئیچ یا انژکتور PoE باعث می شود تا جریان برق کاهش یابد و نیاز دوربین مداربسته به برق را به طور کامل برطرف نکند در نتیجه تصویر دوربین را نخواهیم داشت.

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد (منبع تغذیه ضعیف)

چرا دوربین مداربسته تصویر را نشان نمی دهد

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید