نحوه کار کرد دوربین های ثبت تخلف

دوربین کنترل سرعت پلیس چگونه کار می کند؟

دوربین های کنترل سرعت بخشی از سیستم راهنمایی و رانندگی هستند و به منظور کنترل سرعت خودرو ها و ثبت تخلفات رانندگی به کار می روند. به واسطه نصب این دوربین ها ، نقض قوانینی مانند: تخلف سرعت لحظه ای، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و …کاهش پیدا می کنند. این دوربین ها که امروزه در اکثر معابر و مسیر ها نصب هستند، می توانند نقش موثری در کاهش تصادفات داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحو دوربین کنترل سرعت پلیس چگونه کار می کند؟ در این مقاله با ایلیا محافظ همراه باشید.


2- دوربین کنترل سرعت چگونه کار می کند ؟

این دوربین با برخورداری از تکنولوژی تشخیص پلاک به راحتی قادر به ثبت شماره پلاک خودرو هایی است که سرعت غیر مجاز دارند. دو بخش داریم که عملکرد بخش فرستنده به این صورت است که در جریان الکتریکی نوسان ایجاد می کنند و به این ترتیب منجر به افزایش و کاهش ولتاژ جریان، در یک فرکانس مشخص می شوند. زمانی که جریان الکتریکی به نوسان در آید، انرژی به شکل موج الکترومغناطیسی در هوا پیش خواهد رفت. به طور معمول در فرستنده ها از یک تقویت کننده برای افزایش شدت الکترومغناطیسی و همچنین آنتنی برای انتشار امواج در هوا استفاده می شود. فرآیندی که در گیرنده رادیویی رخ می دهد دقیقا برعکس چیزی است که در فرستنده طی می شود. در گیرنده، امواج الکترومغناطیسی توسط آنتنی جمع آوری و سپس به جریان الکتریکی تبدیل می شوند.

pic cant load
نمونه دوربین کنترل سرعت

انواع دوربین کنترل سرعت

دوربین های کنترل سرعت به سه دسته تقسیم می شوند: دوربین کنترل سرعت ثابت، دوربین کنترل سرعت خودرویی، دوربین کنترل سرعت دستی.

  1. دوربین کنترل سرعت ثابت: این دوربین ها به صورت ثابت در محل نصب می شوند. این نوع دوربین ها دارای حسگر راداری به منظور اندازه گیری سرعت خودرو ها هستند.
  2. دوربین کنترل سرعت خودرویی: این نوع دوربین ها داخل خودرو های پلیس نصب می شوند. دوربین های خودرویی اغلب از نوع راداری هستند. این نوع دوربین ها برای سنجش سرعت خودرو های جلویی در مسیر های خلوت و جاده ها به کار می روند.
  3. دوربین کنترل سرعت دستی: این دوربین ها دارای دو مدل لیزری و راداری هستند. استفاده از دوربین های کنترل سرعت لیزری، نیازمند دقت و تمرکز بالایی است. هم چنین کاربرد دوربین های کنترل سرعت راداری، اغلب در مسیر های کم تردد مانند جاده های بیابانی است.

انواع تکنولوژی دوربین کنترل سرعت پلیس

در این بخش با ایلیا محافظ همراه باشید تا انواع دوربین ها و تکنولوژی انهارو به شما توضیح بدیم

  1. لوپ : تکنولوژی لوپ به وسیله حسگر های مغناطیسی در کف خیابان و اتوبان نصب می شود.
  2. رادار : این نوع دوربین ها برای اندازه گیری تفاوت سرعت بین هدف و خود به کار می روند، بنابراین باید ثابت باشند. در صورتی که دوربین بر روی یک ماشین در حال حرکت نصب باشد، سرعت هدف نسبت به جاده اندازه گیری نمی شود بلکه تفاوت سرعت بین دو وسیله نقلیه مشخص می شود.
  3. لیزر : اکثر از این نوع هستند. این دوربین های دستی قادر به شناسایی سرعت خودرو ها در نور کم نیز هستند. هم چنین این دوربین ها مجهز به فلش مادون قرمز هستند.


محل دوربین های کنترل سرعت پلیس

دوربین های کنترل سرعت در بزرگراه ها با حداقل فاصله 200 متر از یک دیگر بر روی چراغ ها نصب می شوند. این دوربین ها قادرند سرعت خودرو ها را تا فاصله بیش از 10 کیلومتر ثبت کنند. دوربین های کنترل سرعت به منظور کنترل و نظارت بر سرعت خودرو ها و کمک به جلوگیری از حوادث رانندگی استفاده می شوند.

که البته نرم افزارهای وجود دارند که مکان قرار گیری دوربین هارو به راننده ها اعلام میکنن

این برنامه ها، رانندگان را از محل دوربین های کنترل سرعت آگاه کرده و در صورتی که سرعت راننده بیش از حد مجاز باشد، به راننده هشدار می دهند . که استفاده از این برنامه ها در گوشی به راننده کمک میکند هوشیار تر و اگاه تر از مسیر باشند برای نصب این نرم افزار ها میتوانید بلد یا ویز را روی گوشی خود نصب کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

enemad-logo
error: تمامی حقوق متعلق به وبسایت ایلیا محافظ می باشد
باز کردن بخش چت
می توانیم کمکتان کنیم؟
سلام
چگونه میتونیم کمکتان کنیم؟
جهت دریافت قیمت همکار(عمده) کلیک کنید